Informatie

Op deze pagina kunt u informatie aanvragen of meer informatie vinden over bijvoorbeeld financiering en de klachtenregeling.

Kunt u niet vinden wat u zoekt of wilt u meer informatie over wonen, zorg of welzijn? Vul dan ons informatieformulier in. Wij proberen om binnen 2 werkdagen op uw informatieaanvraag te reageren.

Voor dringende vragen kunt u het beste bellen naar: 050 - 211 56 47.

 

Onze contactgegevens

De Lage Kamp
Groningerweg 16
9765 TB Paterswolde
050 - 211 56 47
info@delagekamp.nl

Informatieformulier

Ik ontvang graag meer informatie over:

* = verplichte velden

Lees in ons Privacy Statement hoe we met uw ingevulde gegevens omgaan.

Financiering

Als je bij ons komt wonen dan krijg je twee contracten omdat wij werken met een financiƫle scheiding in het wonen en de zorg. Dit betekent dat als je bij ons komt wonen je een huurcontract krijgt die je afsluit met de eigenaar van de woning. En je sluit met Stichting De Lage Kamp een zorgovereenkomst af voor de zorg en begeleiding die je nodig hebt als je bij de Lage Kamp komt wonen.

De zorg wordt op dit moment betaald uit Het Persoonsgebonden Budget (PGB). Wij hopen op korte termijn ook Zorg In Natura te kunnen verlenen. De huur betaal je uit je eigen financiƫle middelen. Ons streven is dat iedereen, ongeacht de hoogte van zijn/haar inkomen, bij ons kan wonen.

Klachtenregeling

Bij De Lage Kamp doen wij onze uiterste best om de zorg te bieden die aansluit bij uw wensen. Maar natuurlijk kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Laat het ons gerust weten als dat het geval is. Zo kunnen we onze zorg en dienstverlening voortdurend blijven verbeteren.

Wat te doen bij een klacht of onvrede?

Bent u als bewoner, verwant of wettelijk vertegenwoordiger ergens ontevreden over? Bespreek dit dan met uw contactpersoon, een begeleider of met de leidinggevende van De Lage Kamp. Er samen over praten helpt en soms kan er snel een oplossing gevonden worden.

Komt u er samen niet uit?

Of wilt u meer ondersteuning bij het oplossen van uw klacht? Dan kunt u contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Klachtenloket- Zorg.

De klachtenfunctionaris kan u helpen om uw klacht richting de zorgverlener duidelijk te omschrijven. De klachtenfunctionaris is neutraal en houdt het belang van beide partijen altijd in het oog. Ook heeft hij een geheimhoudingsplicht.

Als u er niet met uw zorgverlener uitkomt of als het de klachtenfunctionaris niet lukt om de klacht op te lossen, kunt u de klacht indienen bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen. De Geschillencommissie doet een bindende uitspraak over uw klacht.

Klik hier voor een uitgebreide beschrijving van de klachtenregeling van Stichting De Lage Kamp.